fredag 2 juli 2010

Vill du var ute eller inne på badstranden i sommar?

Jag har varit och införskaffat mig ett parasoll då det är det man ska ha för att vara inne på stranden i år. Riktigt smart grej som jag inte riktigt haft behov av då vi har pool hemma och inte besöker kommunens badplatser så värst ofta i alla fall inte sedan vi fick barn. Hemma har vi både skugga och parasoll. Men nu har jag sett poängen och hittade ett på MAXI i stan för 79kr vilket var som hittat. Så nu är vi parasoll ägare.



Dagen har varit toppen, jag och Lovisa gjorde i ordning matsäck i morse och vi plockade ihop vår egen pastasallad med köttbullar. Kokade en kanna kaffe och styrde bilen mot F-100 badet. Där mötte vi upp Ann-Louise, Lina och Jenny med barn. Bonus var mormor, Maria med Madde J. Detta var kul och kommer att göras om.  Träffade både Ulrika och Ingela med Fam sedan var det många man kände igen, staden är inte så stor :-)

Vår egen pool har fått sitt premiär dopp av Lovisa nu på kvällen. Johan dammsög efter maten och han, Ove och Lovisa badade, dags temp var drygt 26 grader. Kloret är fortfarande lite högt men det blir att duscha Lovisa lite extra ikväll så det inte börjar kliar. Johan ska över till Ove på lite festligheter innan det blir staden med utgång för honom och jag funderar på att titta på en bra film eller läsa en bok. Har lovat Lovisa att hon får vara uppe ikväll så vi kanske somnar samtidigt hon och jag.

Tack Å för att du tänkte på mig idag och handlade åt mig me!

0 kommentarer: