måndag 14 november 2011

Jag, en planeringsmänniska!?

Dagarna bara rinner iväg och inte hinner jag skriva nåt här. Helgen har varit bra och i "tjejer kan" anda. Jag var på en efterlängtad tjejmiddag med några goa tjejer i fredags och i lördags så var det stryka och städa tjejernas rum på att göra listan, nog för att jag är en planeringsmänniska men ibland blir jag bara trött av att tänka på vilken planering vårt liv kräver.

  • Jag gick igenom tjejernas sommarkläder förra helgen och la ner i resväskan. 
  • Mina egna blev ner lagda i samma väska i tisdags.
  • Jag var borta ons, tors och fredag kväll. 
  • Så då blev det lördag och den gick åt att stryka och sortera bort lite kläder. 
  • Igår stängde jag igen två stora resväskor fulla med packning. 
  • Idag har jag jobbat fullt och ikväll har jag och maken städat det sista. 
  • Imorgon blir det jobb och utvecklingssamtal på fsk för båda tjejerna. 
  • På onsdag jobbar jag sista arbetsdagen och Johan är ledig med tjejerna. 
  • Kl. 03.30 kommer bussen och hämtar hela resesällskapet torsdag morgon.

Så med facit i hand så är jag nöjd med att jag är en planeringsmänniska för hur skulle vi annars få ihop det hela.


0 kommentarer: