fredag 12 augusti 2011

Jag bjuder in sanningen i mitt liv

Har sedan några dagar börjat med dagliga affirmationer. Har alltid faschinerats av en affirmations kraft och haft affirmationer för att stärka min självkänsla. Dagens affirmation var som en bekräftelse för det jag gått och grubblat på den senste veckan. Den kom som ett kvitto på att jag är på rätt väg och inte bryr mig om att vara någon jag inte är.

****
Jag bjuder in sanningen i mitt liv

För att vi ska kunna leva och utvecklas behöver vi alltid veta att vi lever och följer sanningen - vår egen sanning.

Sanningens fyra steg mot uppvaknande kan vara:
Jag är sann om mej själv, för mej själv
Jag är sann om mej själv, för andra
Jag är sann om andra, för mej själv
Jag är sann om andra, för andra

Fundera på hur Du hanterar och värderar sanningen idag. Din sanning. Din sannaste sanning...

****

1 kommentarer:

Pennylane sa...

Ja visst är de starka och mäktiga så fort vi tar dem till oss. Jag använder flera stycken :)

Denna var mycket bra!!!!

Kram