tisdag 31 maj 2011

Veckan som gått

Har hamnat i en bloggsvacka igen, när jag har saker jag vill skriva och dela med mig av så har jag inte tid, oftast är det en 1½-åring eller en 5-åring i hasorna som vill ha uppmärksamhet och därför har vi infört en liten regel att datorn inte ska vara på när barnen är vakna de blir bara stressade av det och jag känner mig inte som en bra mamma av att ha en laptop i knät 24x7. När jag sedan har tid att skriva så har jag ingen lust för jag är för trött, inte motiverad att skriva eller att det jag tänkte skriva inte verkar så intressant eller viktigt längre. Har inte heller tagit lika mycket kort som jag brukar vilket gör mig lite ledsen då jag verkligen älskar att ta kort, men vill ha mer tid när jag tar fram kameran och när jag har gjort ett försök så var batteriet slut och hur kan man vara så korkad att man då glömmer att ladda batteriet så nästa gång infallet kommer så möts man av en röd blinkande text över displayen "byt batteri". Jag blir förundrad varje dag. Det är nu färdigladdat så under helgen blir det nog lite tid för att ta kort. Det ska bli så fint väder och riktig sommarvärme vilket betyder mycket ute aktiviteter och bäddar för lite lek med kameran.

Vad har hänt på en vecka, jo vi har haft sjukstuga. Förra onsdagen somnade båda tjejerna innan kl 18 och det berodde visst på att de inte var riktigt friska. Lovisa vakna och kräktes och Hanna vakna och fick välling och somnade om i egen säng. Det blev VAB i 1½ dag och lite pyssel för jag skulle köra upp Johan och Larsson till deras bygge på fredagsmorgonen så de inte behövde spendera halva morgonen på tåget. De hade 75 års fest med företaget och verkade vara en påkostad föreställning med mycket bubbel och snittar. Hur som så blev Hanna hemma då det inte är så populärt att skicka det ena barnet till fsk då den andra är magsjuk. På lördagsmorgonen vaknade jag dunderseg, men eftersom min man varit ute och svirat så bytte jag ut säng mot soffa och låg nedbäddad tills han gick upp halv tio och tog med sig Lovisa och spelade melodikrysset hos sina föräldrar. Sedan låg jag i sängen fram tills måndag morgon. Familjen skötte sig galant och passade upp på mig. Jag fick ett glas jordgubbssaft som frukost på sängen på morsdag då det var det enda jag kunde få i mig. När Johan släppt av Lovisa på Matildas kalas så var han in och handlade och överraskade mig med en tidning och godis och för att Johan ska lägga pengar och köpa en tidning krävs det mycket och då känns det ännu bättre att få en. Det var nya numret av Hus och Hem så nu är jag fullinspirerad.

0 kommentarer: