tisdag 31 maj 2011

Apotek nr 3

Jag fick en Jourläkartid i går och jag gillar inte att gå till läkaren, jag får dåligt samvete och känner mig som en simulant. Vad säger det om mig egentligen? Jag hade knappt någon feber och kände mig nog lite bättre och varför ska jag då åka och ta upp dyrbar tid hos sjukvården om jag inte är dålig, hur som så kunde jag inte svälja och att ligga däckad i två dar är inte något jag brukar. Känner jag att jag håller på att bli sjuk eller om jag jobbar för mycket en period så brukar jag gå och lägga mig och vakna upp frisk dagen efter och eftersom det inte hjälpte nu så är väl det ett tecken på att något annat är fel. Så när sköterskan frågat alla frågor och tagit min temp som var 36,4 så kände jag mig verkligen som att jag tog upp hennes tid, men hon tog halsprov och kom tillbaka 5 min senare och konstaterade att det var halsfluss och jag kunde andas ut. Det var lite mycket att göra så läkaren skulle skriva ut receptet under dagen och jag kunde hämta ut det på apoteket på em. Suck .... inte nog med att man ska fara som en vante fram och tillbaka man kan ju inte vara sjuk om man ska orka passa telefontider, ringa och boka tid, vänta på att bli uppringd flera timmar senare, åka till husläkaren, sitta i väntrum, besöka läkare, ska hem och sova åka tillbaka och hämta medicin, nu kan ju inte hon rå för att jag bor 10 minuter utanför stan men om jag inte orkat med allt detta. Då hade jag nog ringt mamma :-)

Nu till inlägget jag egentligen skulle skriva......
Visste ni att det finns 3 fristående apotek i stan. Nog för att vi är sjuka och handlar medicin och receptfria läkemedel men när jag var in på det provisoriska apoteket på sjukhuset så funkade inte mina två andra apotekskort och jag som levt med tron att detta och gamla apoteket på stan var samma kedja gjorde mig lite fundersam. Jag har nu tre poängkort och jag undrar om jag är förloraren för hur ska jag komma upp i poäng om jag förlägger alla inköp på tre olika? Jag hämtade ut receptet på Doc Morris på stan och jag har varit där några gånger för jag är allt bra nyfiken på vad de har att erbjuda men det tog lång tid och jag hörde knappt vad kassörskan sa vilket bara gjorde mig irriterad. Nu undrar jag vart ni andra Enk bor gör era apoteks ärenden??  Just nu ligger det vid sjukhuset på min toplista sedan apotek hjärtat och sist Doc Morris

0 kommentarer: