onsdag 17 november 2010

Utvecklingssamtal på förskolan

Idag var jag på utvecklingssamtal på förskolan och jag tycker det är lika kul varje gång att höra vad de gör och vilka teman de jobbar med. Om jag fick skulle jag vilja vara där och spana varje dag men det vet vi ju alla att det inte går. Lovisa har bytt avdelning och fröknar och det är nya lokaler och andra rutiner. Tiderna har varit desamma eftersom jag varit hemma med Hanna men aktiviteterna annorlunda.

Det var inte så mycket nytt som hänt och målen är att fortsätter utveckla hennes empatiska sidor och att hon ska få tid och utrymme till att prata i grupp vilket hon gärna gör. Hon kommer med mycket idéer, flera stycken har blivit teman/aktiviteter som de gör. Hon gillar matte och är väldigt flitig i skogen med att lösa de uppgifter de får. Hon är alltid glad och positivt inställd till det de ska göra och det smittar av sig bland de andra barnen och hon är bra på att visa alla känslor och det får mig att le när jag hör, för vi vet ju alla att hennes humör kan vända lika snabbt som det kommer.

Efter samtalet var det bara att stressa hem och lösa av farfar som fått barnvaktsskiftet då Johan hade gymmet och vi fick reda på att det var samtal dagen innan. Det kan vara så att lappen suttit på väggen i flera dar och att Johan missat den... (erkände han)

Jag tog tjejerna och hoppade in i bilen och åkte till Madde och hämtade deras sulky som vi ska låna till Mexico och sedan vidare till Bergvreten för att träffa syjuntan. Hanna, Lovisa, Maja och Lova fann snabbt varandra och lekte i över 30 minuter innan de kom ut och ville ha fika. Vi stannade en timme och sedan åkte vi hem. Båda tjejerna somnade i bilen så det var bara att bära in. Själv tände jag ljus och tappade upp ett varmt bad.

0 kommentarer: