fredag 19 november 2010

Fredagsmys med Bio

Har haft två sköna dagar och jobbat hemifrån och fått en massa gjort, har mestadels suttit i telefon med utländska kollegor men även fått tid till att läsa in mig på en massa bra grejer. Det bästa med att sitta hemma är att man kan kliva upp och dra på sig morgonrocken och trycka på kaffepannan så är man igång. Idag var det en nödvändighet för att vi skulle kunna gå på bio och ha en kväll för oss själva utan barn vilket inte blir så ofta. Jag hade nämligen ett telefonmöte till 16.30 och att sitta på jobbet till halv fem en fredag känns inte allt för roligt när man har minst en timme hem.

Vi var och såg Harry Potter och jag kan varmt rekommendera del 1 av den sista boken. Riktigt spännande och det blev både, skratt, en tår och ett hopp ur stolen. Sedan kan man ju säga vad man vill om vår biograf i Enköping och jag kan ärligt säga att jag satt min fot där för sista gången, i alla fall på en ny film som har premiär. Vi hade bokat då det är säkrast om man vill ha en plats på dessa filmer två dagar efter en världspremiär. Vi var fem minuter sena till uthämtningen men det fick bära eller brista om vi hade biljetterna kvar, vi hade i alla fall kommit iväg och fixat barnvakt. Så det är nu det roliga börjar. Det tog oss 35 minuter innan vi hade kommit in genom dörrarna och det var minusgrader och även om jag hade vinterskor, vinterjacka och vantar så frös jag.... filmen som skulle ha börjat 18 hade alltså inte börjat när vi kom in genom dörrarna och det hade heller inte börjat släppa in folk 20 minuter över sex.... när vi hade tre sällskap framför oss till kassan gick tjejen (inte den gamla) i kassan fram till stora salen och började släppa in och riva biljetter, jag ni läste rätt. Det är så gott som slut sålt i stora salongen och en personal. När hon rivit alla biljetter kom hon tillbaka till kassan och vi kunde köpa våra biljetter. Filmen kom igång ca 18.30 och att filmen hade gått sönder under sändning hade nog varit det värsta som kunnat hända. Detta är inte först gången det tar tid när man ska på bio och det är mycket folk så det är jag inställd på men detta var värre än vanligt så i fortsättningen blir det Västerås och då kan vi se filmer i 3D och det ska vara en helt otrolig upplevelse har jag hört. Filmen var bra och kvällen var lyckad trots allt köande :-)

0 kommentarer: