tisdag 2 november 2010

Handlat maskeradkostym till Lovisa

I kväll blev det äntligen premiäråk på nya motorvägen, eller i alla fall någon km, då vi blev omdirigerade efter Orrestaavfarten upp på nya vägen. Kändes lyxigt och jag kan tänka mig vilken lättnad för dem som bara passerar Enköping att slippa köerna genom Hummelsta.

Vi hade en storasyster, mamma & pappa kväll med Mc Donalds och inköp av maskeradkostym till vår maskerad på fredag. Otroligt hur lite tyg kan kosta så mycket pengar men Lovisa blev mer än nöjd :-). Vi passade också på att inhandla mat till vår Maskerad på fredagen och till Johans tipskväll på lördag. Johan har gymmet i morgonkväll och jag sover i Sth på torsdag och på fredag är det fest. Så det finns inte så många kvällar kvar denna vecka.

Vi skålade in det nya räknesapsåret på jobbet i fredags och på torsdag blir det middag med avdelningen. Lite lyxigt att få fira två nyår. Så from 1 nov är det FY11 på jobbet. Jag passar även på att ställa bilen på jobbet och sover över hos en kollega. I vanliga fall så är det jag som lämnar dagis och då blir det lite mer planering när jag ligger borta så ofta blir det att jag tar bilen hem efter våra avdelningsaktiviteter. Visst kan jag ta sista tåget hem men då måste jag antingen ha bilen vid tågstationen och köra hem eller fixa skjuts. En nackdel med att bo på landet och i sammanhanget ganska liten jämfört med de fördelar jag ser.

0 kommentarer: