söndag 3 oktober 2010

Sliten och slapp helg

Ligger i sängen och latar mig och tittar på idol repriser. Kan livet vara bättre? Har varit in till dansen med Lovisa i fm och hade Hanna med mig för att Johan skulle få sova lite (han tog barnen i går) när jag var väldigt sliten. Känner mig fortfarande sliten och har sovit en timme efter maten. Tog med mig Pizza hem och det var inte igår.

Känner mig laddad inför i morgon då jobbet väntar. Min plan är att mingla och träffa kollegor både gamla och nya, känns väl lagom som första dag.

Gårdagen blev inte alls som planerat då jag tänkt åka till brosan och hans nya lägenhet och sedan ta med tjejerna på innebandy. Loise och Maria hade seriepremiär och hade varit hur kul som helst att se eftersom de spelar i mitt gamla lag. Fast min klubba har legat på hyllan sedan 2005 och kommer nog ligga kvar om det inte blir lite spel med tanterna från förr i någon idrottshall :-)

Frida och Ann-Loise kom förbi med sina barn på em på en spontan fika, vi hade ju haft lite party och grejerna kommit :-) dagen bara försvann och jag har äntligen tagit tag i tvätthögen som var så stor att jag undra om vi verkligen hade några kläder rena i garderoben. Sjukt skönt att få undan det innan vardagen är här.

Känns som detta är första dagen i mitt nya liv och det finns fler aspekter. En är att vi slipper laga matlåda som är något som min man hatar, han suckar hela helgen för att han måste fixa. Undra varför han suckar för det är inte han som planerar och lagar maten!? Han verkar hata det ungefär lika mycket som jag hatar att tvätta och därför blir det så stora högar. Det roliga är att det är vi själva som styr våra tankar och då kan det väl inte vara så svårt att vända på söndagsångest och tvättångest. Får bli mitt nästa mål i min själv coaching. Den andra är att slippa gå upp fixa ungarna och köra dagis. Har väntat i 4½ år på detta att bara var sig själv, gå upp, sätta sig i bilen och bara åka. Inte undra på att män kan skaffa hur många barn som helst de glider på en räkmacka genom småbarnsåren.

Nu väntar Tacos i Haga för att fira att Stefan fyller 25 på tis.

0 kommentarer: