lördag 2 oktober 2010

Robin Sharma


Vill varmt rekommendera denna bok som jag fick av min chef för några veckor sedan. Vi var några jubileer som firade 10 år på jobbet och fick denna bok. Den har fått mig att inse ett och annat och öppnat upp tankar och sidor hos mig som jag tycker om. Det finns ett gäng böcker av honom utgivna på svenska som jag tänkte får bli mitt nästa bok projekt.

Även om det han skriver kan tyckas både bra eller dåligt så har jag valt att ta fasta på några saker han anser är framgångs recept för att ta fram det bästa i dig. Jag har tex ställt klockan 1h tidigare hela veckan för att ångan tid åt reflektion, vad har varit bra med dagen innan och vad kan jag göra bättre för att nå mina mål och drömmar. Jag har ägnat timmen åt att läsa. En helt genialisk idé tycker jag då jag har velat läsa mer men inte hittat tiden och på kvällarna har jag andra saker jag prioriterar. Jag har hunnit både duscha, äta frukost och komma igång innan tjejerna vaknat och det passar mig perfekt. Underbart att få vakna och sitta i lugn och ro och äta frukost utan att höra mamma, mamma vet du...

Hur gör du för att göra det lilla extra för dig själv?

2 kommentarer:

Anna B sa...

Det där borde jag anamma. Att ställa klockan en timme tidare för att få en bra start på morgonen. Men jag är så jädrans morgontrött, snoozar o snoozar o snoozar lite till - o inte är man piggare för det när det är dax att gå upp!!

Ska försöka jag med :)

Ha en strålande dag!
Kram

Madde sa...

Eftersom vi har så kvällströtta barn så får jag alltid min egentid på kvällarna då jag både hinner läsa och ta mig ett långt avslappnande bad eller hamna här som är en form av egentid det med :)

Kram kram