tisdag 26 oktober 2010

Nu gäller det att se upp

så man inte hamnar i Västerås. Igår kom äntligen startskottet för nya motorvägen. och när jag körde hem igår så kändes det helt naturligt att fortsätta rakt fram och höll nästan inte på att hitta avtagsvägen i dunklet. Var ganska sent och jag ville hem, annars hade jag kört rakt på och vänt i Västerås bara för att testa vägen. Har ju cyklat den så köra tänker jag också göra. Det känns underbart att jag nu kan känna mig säker när jag åker fram och tillbaka till dagis och in till stan, utan att vara orolig på att någon sitter i andra tankar och samackar rakt in i en när man står mitt i körbanan på en motortrafikled och billar i 90 km i timmen i båda riktningarna. Jag tror att pappa sa att tre bilar hade passerat Hummelsta de två första timmarna  och det har ju nackdelar på Hummelsta som tex att min Svägerska Camilla förlorat sitt jobb på Barnen. Hoppas dock att hon snart hittar ett nytt!

0 kommentarer: