torsdag 19 augusti 2010

Sova hela natten

Nu är vi inne på andra dygnet med kuren "Sova hela natten" av Anna Wahlgren. Jag ser redan att hon svarar och kommer fortare till ro. Första natten var ganska mycket frågor från Hanna men andra natten var betydligt färre. Jag är hoppfull om att denna natt kommer att bli ännu bättre.

Första dygnet var jag uppe 6 ggr med ca 2h mellanrum med buffning och ramsa. Det längsta passet varade nästan 1h och var det första och sedan blev det mindre och mindre men jag var helt slut när jag vakna men det var bara att masa sig upp kl. 7 då vi har ett sov schema som ska följas till punkt och pricka.

Jag kan ångra att vi inte tog tag i detta under semestern när båda var hemma och jag inte behövde åka fram och tillbaka till dagis 4 dagar i veckan och precis vid hennes sovtider. Men jag antar att jag inte var mentalt redo förrän nu.

Andra dygnet var jag uppe 5 ggr och det längsta varade i 30 minuter och de andra behövde jag bara upp 1 eller 2 ggr för att lägga till rätta och sedan köra ramsan, hon låg och gnydde lite men somnade själv. Hon fick ihop totalt 10,5h mellan kl 20-07 och målet är 11h utan att jag behöver vakna till och springa upp. Vaknar på natten gör vi alla men vi somnar oftast om utan att märka att vi vaknar och det är det som är mitt mål att hon ska somna om själv.

Nappen är kastad och den har hon inte haft sedan i går em.
Hanna är 8 månader och behöver sova 14-14,5 h per dygn. Hur man väljer att fördela dem är fritt efter hur tiderna ser ut i familjen för övrigt.

Hannas sov schema - 8 månader
Första målet kl. 7.00
Sova 1h kl. 8.30-09.30
Andra målet kl. 10.30
Sova 1,5h kl. 11.30-13.00
Tredje målet kl. 14.00
Fjärde målet kl. 17.30
Sova 45 min kl. 18-18.45
Femte målet kl. 19.30
Sova Natt kl. 20

0 kommentarer: