måndag 16 augusti 2010

Fas 1, Trappa ner! Dag 1-7

Under den här veckan minskar du ditt intag av koffein, socker, salt, vitt mjöl och alkohol, som alla på olika sätt hindrar kroppens naturliga rening. i stället äter du mer frukt, grönsaker och fullkornsprodukter som stimulerar mage och tarm. Vare dag dricker du också citronvatten, som både är vätskedrivande och stimulerar njurarna.

  • Börja dagen med ett stort glas uppvärmt vatten med pressad citron - och fortsättmed det under hela detoxen! Trappa ner ditt koffeinintag. om du är kaffeberoende, blanda ditt vanliga kaffe med koffeinfritt. 50-50, första dagen, sedan gradvis mer koffeinfritt, så att du efter 4-5 dagar mår bra utan kaffe.
  • Undvik alkohol
  • Salta inte på maten
  • Undvik socker i alla fromer. De flesta klarar att göra ett uppehåll på några dagar, och många upptäcker efter detoxen att behovet försvunnit, eller i alla fall minskat.
  • Undvik rött kött
  • Drick 6-8 glas vatten varje dag - och fortsätt med det under hela detoxen!
  • Undvik mjölkprodukter

Tips! Om du är bortbjuden eller måste äta ute, gör ditt bästa! Undvik bröd, ris och pasta. och betsäll en flaska mineralvatten.

1 kommentarer:

Dalkullan Penny sa...

Vad duktig du är, kan du det här eller har du läst i en bok.

Jag vill gärna lära mig jag med. Jag har dålig självdiciplin, men sedan har jag inte all kunskap heller.

Vore jätte kul om du skrev mer om det du kan =)