tisdag 6 juli 2010

Tankar om helgen

Har inte blivit så många inlägg i helgen då jag har partat, sovit bort halva söndagen, badat med nästan hela Karlssons klanen och Per med familj.

Festen i lördags var en behövlig fest och kul hade jag och så mycket som jag hällde i mig så förtjänar jag att må som jag gjorde. Hade dock planerat det så jag skulle få sova och det gjorde jag, kändes lite som lånad lyx men det är väl för att jag inte är van och för att kontrollbehovet ligger och stressar. Nu laddar vi om för nya festligheter i helgen och planerna smids redan. Jag ser lite fram emot festen som är den årliga gymfesten för instruktörerna. Vad som planeras vill jag inte tala om än utan det avslöjar jag efter festen.

Hur som haver så är jag mindre stressad av att bara vara hemma och finner lite motivation till att ta tag i saker och få lite fint. Behövde nog lite vila från vardagen även om att min vardag bestod av att lämna och hämta på dagis. Har tagit tre veckor för mig att varva ner så vi var kanske lite jobb/dagis trötta vi me som min svägerska skrev om igår. Kan man bli det som mammaledig?

Gårdagen spenderade jag med att tvätta utemöblerna med högtryckstvätten och det är pinsamt hur fina de ser ut nu, var hur smutsiga som helst. Jag var nära att kasta möblerna då det såg för j-liga ut men nu klarar de minst ett år till. Då kan jag lägga pengarna på något annat trevlig i stället.


0 kommentarer: