fredag 16 juli 2010

SEMESTER

I kväll börjar äntligen vår ledighet, nog för att jag är hemma och ledig men det blir inte samma sak. Vi ska ha 4 sköna veckor och bara ro om varandra. Vi har inte bokat några utflykter än utan tar dagarna som de kommer hade vi tänkt. Blir det regn så har vi hundra projekt inne vi kan jobba me. Parken Zoo med Lovisas farmor och farfar kommer det att bli och vi har pratat om att ev åka redan på tis då Johans mamma börjat jobba efter sin semester och inte har så många dagar ledigt. Vädret säger 25 grader och växlande molnlighet så det passar perfekt. Men det får man väl ta med en nypa salt för experterna har haft fel förrut. I år har Lovisa växt till sig 7cm från förra året så då kan hon nästan åka alla karuseller själv. Skulle tro att det blir fler turer då två andra familjer frågat om vi vill åka dit. Roligt för barnen när de är fler om inte annat så de kan leka. Hörde att Fantomen flyttat ut.

Jag kan också lova att det kommer bli lite bjudningar med bad och mat i lite olika konstellationer. Ha dock inga höga förväntnignar på att huset kommer vara i tipp topp och alla rabatterna planterade och klara för det kommer jag att hålla på med när andan faller på. Nu ska jag passa på att umgås med vänner och familj :-)

Alva har sovit här i natt för att ge lite avlastning åt hennes mamma och pappa. Jenny åker ut till skärgården med en kompis idag och lämnar tvillingarna till hennes bror nu på morgonen. Per kommer efter jobbet och hämtar Alva, det blir nog lite kvällsbad kan jag tänka mig.

Ann-Louise kommer över och badar med barnen. Så det blir fullt hus med en massa bus idag :-) Få se om Lina och Frida också hinner klämma in en fika.

1 kommentarer:

Johanna sa...

Vad härligt med semester!
Kul med Parken Zoo, dessvärre är det inte bara Fantomen som har flyttat ut. VAd jag hörde senast så har även alla tigrar flyttat ut, då de inte kunde hålla sams.
Trevlig semester!