torsdag 15 juli 2010

Lovisa hoppar från kanten nu

Så gick det med det utegångsförbudet. Blev en heldag på F-100 badet med Ann-Louise och hennes granne Susanne med söta Maja. Ann-Louise hade Nova med sig då Edwin var hos kusiner i Norgberg och skulle hämtas i Sala vid tre tiden. Jättekul att hon hör av sig och frågar om vi vill hänga me och bada.

Lovisa har varit mammas duktiga flicka idag och varit hur lugn som helst. Protesterade lite ena gången vi skulle upp och det är ju inte ett dugg synd om henne då hon varit i typ hela dagen. Kommer ihåg själv när man var yngre att man gillade att bada, nu är jag mest badkruka. Min stora tjej gick till och med och köpte glass själv. Resultatet blev lite si så där då hon kom tillbaka med en Lakrits Puck hihi. Jag fick äta upp det svarta så åt hon upp resten av vaniljglassen. Dock stolt då hon klarade av att gå själv och göra sig förstådd och betala.

Kusinerna från stan dök upp, inte helt oväntat :-) Patricia har lärt Lovisa att hoppa från kanten och Lovisa är lycklig. Men det är lättare när en i sin egen ålder gör saker och ta efter än när jag eller Johan hoppar i. Det konstiga är att när vi gått på bus och bad och varit utomlans så har det aldrig varit några problem. Men jag vet att hon är lite rädd för poolen hemma och det ska hon vara för jag vill inte ha en tjej som hoppar i utan att man har koll i tid & otid. Men varför hon måste hålla för näsan förstår jag inte då hon kan blåsa ut och täppa igen när hon hamnar under vattnet. Hon börjar hoppet på kanten med att hålla för näsan sedan släpper hon i hoppet. Kanske känns tryggare :-)

Hon fick också se Patricia bada utan badringar i barnpoolen och då blev hon lite modig igen. Hon har varit som en fisk och jag tror det är nyttigt för henne att hon får känna att hon har kontroll och kan stå på botten. Hon doppa huvudet, satte sig på botten och simmade flera simtag under vattnet utan problem. Jag måste säga att jag blev lite förvånad att hon var så duktig i vattnet. Även om jag vet att vi inte kommer ha något hak på F-100 i sommar så kommer vi definitivt åka dit igen.

Min underbaraste sitter och leker i skuggan. Hon fick bada en hel del hon me.

Faster L blev så stolt när jag skickat bilden att hon fick komma ut och titta när Lovisa demonstrerade hemma i poolen

Kusin mys


Nu har Alva anlänt för kvällens övernattning. Tjejerna har badat både i poolen och i badkaret. Ätit popcorn och tittat på Pippi Långstrump, nu hör jag hur det tisslar och tasslar i hennes rum. :-)

0 kommentarer: