måndag 19 april 2010

Datanörd

Har lite egentid och vad gör man, jo hamnar framför datorn eller rättare sagt två datorer =).
Behöver aktivera det Care Pack jag köpte till vår bärbara för att kunna felanmäla då fläktarna går hela tiden och behöver nog en rengörning. Datorn har också börjat stänga av sig för att den blir för varm och jag vill se till att fixa det innan jag får en hårddisk krasch när jag nu köpt 3 års full support till datorn. Jag har aktiverings mailet på jobbmailen och därför behöver jag logga in där och få det gjort. Det är även lilla julafton för mig för jag har äntligen fått ett mail att det är dags att byta ut min jobbdator och det är inte en dag för tidigt. Tur att jag är mammaledig för annars hade mina dagar gått åt att logga in och logga ur dator helvetet. Otroligt att ett datorföretag har som policy att inte byta ut sina datorer förän de är minst 3 år, för jag använder nog min snudd på 365 dagar om året och inte undra på att den blir seg. Men nu är det shopping som gäller =).


Ska möta upp Rosa vid dagis och få tillbaka min symaskin innan jag hämtar Lovisa sedan blir det ute aktiviteter på em. Solen skiner och det är riktigt varmt vid köksfönstret. Ska ta tag i stengången som redan blivit grön. Att ogräset börjat komma redan har jag nog förträngt i alla år. Men i år tänkte jag börja i tid och underhålla så man får lite snyggt omkring sig på vår annars väldigt kala tomt.

0 kommentarer: