fredag 1 januari 2010

Tankar om 2010...

Jag har goda förhoppningar om detta år. Det blir ett år i familjens tecken då jag kommer att vara föräldraledig hela året. Hanna har redan blivit 18 dagar och det känns som att året kommer att gå fort. Johan antydde att det blir ett skönt år för honom med ingen dagishämtning och maten på bordet när han kommer hem. Ser framemot nästa vecka då vardagen börjar. Även om det är skönt att vi är hemma och lediga hela familjen så blir det ganska slöa dagar. Lovisa kommer att gå på Dagis Mån-Tors 8.45-12.30 och jag tror att det blir bra för henne att ha fyra fm i veckan med planerad aktivitet. Ser med spänning fram emot våren och att ha två underbara döttrar.

Projekt som skall genomföras under året är;

  • färdigställa garaget
  • flytta kontoret
  • fixa tjejernas rum
  • den traditionella Mexicoresan

Väldigt stora projekt men inget som inte är görbart. Vårt år är redan "grov planerat" med bestämd semester- och föräldralediga perioder (i stora drag) Vi är lite av kontroll freak och vill gärna planera och organisera både min man och jag och det är väl inte så konstigt då båda är födda i "jungfruns" stjärntecken. Nu när studier är avklarade finns det äntligen mer tid till familj och vänner. Känns som jag har levt mitt eget liv det senaste två åren och prioritering har inte varit mina vänner tyvärr vilket märks... :-( Jag är en väldigt social person och har haft två tuffa år där studier, familj och jobb tagit all tid. Men det skall bli skönt att kunna ta det lugnt framöver och börja med lite egentid. Att skriva av sig här är något som jag känner behov av och det kommer jag att fortsätta med.

0 kommentarer: