tisdag 5 januari 2010

Spyware

Jag trodde då aldig att jag skulle gå på något som spyware. Har ju som sagt jobbat inom IT de senaste 11 åren och borde veta bättre men blev riktigt orolig när hela skärmen började blinka i rött och virusvarningar om trojaner mfl blinkade i filhanteraren. Klicka här om du vill scana av din dator och jag klickar ja och installerar mjukvaran. Sagt och gjort jag var fast. Läser nu i efterhand om detta lömska svindleriprogram att det installerar sig automatiskt, det är inget virus men gör lite skumma saker på din dator som att sinka prestanda, postar falska länkar på google och skrämmer upp dig att du har virus så att du köper en licens till något som du igentligen inte behöver. Det skumma är att det ser ut som programmet scannar din dator i filhanteraren men när jag stänger ner alla internet fönster så var det en "fake" scan på internet...Så kära vänner se upp för Personal Security.

För att få bort eländet klicka här

0 kommentarer: