lördag 25 maj 2013

Heldag i trädgården

Vakna tidigt av en morgonpigg Hanna men kunde somna om och när hon ledsnat på att titta på TV så kom hon in till oss och mös en stund så vi intog frukost vid 8.40 och det händer inte ofta. 

Efter Melodikrysset så spenderade jag mestadels dagen i trädgården för att avsluta ett projekt jag egentligen skulle gjort redan förra året. Men ibland räcker tiden inte till... Jag hade tom handlat både markduk, gräskant och täckbark som legat i förrådet sedan förra sommaren så det var bara att sätta igång. Nu har jag fixat ena kortsidan av pooldäcket, grävt ur alla gräsrötter, jordförbättrat, klippt ner, delat och planterat om, lagt gräskant, markduk och täckbark. 

Jag är sååå nöjd över dagen arbete och kvällen avslutades med grillat och ett gott rött vin till. I morgon väntar takvandring i Stockholm med Millis. 






0 kommentarer: