måndag 19 mars 2012

En dag på Förskolan

Har försökt planera in en dag på Lovisas fsk ett tag och idag var det då dags att följa med Lovisa och hennes grupp till skogen. Det var en stolt Lovisa som presenterade sin mamma under samlingen. Jag fick äran att följa med och titta på en massa experiment de gjort ute i skogen och dagens uppdrag var att lägga ut en morot åt Haren Harry. Lunchen som var spagetti och köttfärssås serverades i kåsor. Nu känner jag mig nöjd för att jag spenderat tid med Lovisa och helt slut för att jag varit ute i naturen hela fm. Min lärdom är att barn har väldigt mycket energi och det var kul att se hur bra alla barn lekte i skogen och att fantasin var det ingen brist på. Jag fick även en helt ny syn på kläders funktion när man är ute i ur och skur och varför de slits :-)  Med andra ord så har jag haft en bra dag!

0 kommentarer: