söndag 18 december 2011

Vad händer idag då?


Har varit och hjälpt svärmor förnya sitt virusskydd på datorn och nu slår jag in de sista julklapparna och grejar i kontoret. Förstår inte hur det bara blir mer och mer saker i detta rum. Har urväxta kläder, kläder som ska lagas, kablar till nya boxern, en stor otymplig pilatesboll, en plastlåda som spruckit och väntar på att få åka till återbruket.... ja listan kan göras längre. Så jag hamna här inne 
i min lugna vrå.

Johan är hos min mamma med min bror och sätter upp ett tak över hennes ytterdörr, Hanna sover och Lovisa surfar på YouTube. Just nu är det en fas med sjöjungfrufenor som intresserar. Jag ser fram emot lite julledighet, en ledighet där ingen klocka behöver ställas på morgonen, jag kan gå i mysbyxor hela dagen, se en film eller busa med tjejerna, jag ni vet en sådan ledighet utan måsten och ta dagen
som den kommer.


0 kommentarer: