tisdag 6 december 2011

Lite om vad som händer just nu

Nu är vi tillbaka i vardagen och blogginläggen börjar minska igen. Inte för att jag inte har något att skriva om utan mer för att jag inte prioriterar tiden att sätta mig här och skriva.

Har haft två superlånga arbetsdagar och jag är verkligen slutkörd. Jag har inte jobbat mer än vanlig arbetstid men jet-laggen sitter kvar som en envis fluga som surrar runt skallen, sitter jag för länge framför en presentation som är så där halv intressant så somnar jag nästan. Hoppas resten av veckan ska kännas bättre.

Hemma är allt julstök i full gång. I helgen ställde Johan och tjejerna fram alla tomtar och klädde granen som fått en ny placering i år. Jag kan ta ett kort senare och visa hur den blev. Min helg bestod i att tvätta minst 10 maskiner semesterkläder. Laga veckans mat, vilket blev Korvstroganoff och Lassange. Hunnit med tre kalas, en afternoon tea bjudning och ett julbord. Afternoon tea bjudningen var underbart mysig och jag fick en massa inspiration till vårt adventsmys vi ska ha på söndag med Syjuntan. Julbordet var supergott och det är alltid det första. Lite som första kyssen ;-). Vi har inte varit på julbord med Karlssons sedan vi fick barn och jag tyckte det var dags att vi tog upp den traditionen igen  (fast utan våra barn som ändå inte har ro att sitta still en hel middag). När jag pratade med Inger så tyckte hon att vi respektive i familjen skulle bjuda med våra föräldrar så vi blev totalt 14 personer som hade en trevlig stund. Jag kan säga att det händer typ aldrig att jag har middag med minna föräldrar utan att jag har två småtjejer som springer runt och vill ha min uppmärksamhet så jag bara njöt.

Julklapparna började jag fundera på i söndags och började skriva ned på en lapp vad alla önskat sig och vi hade bestämt innan vi drog på semester att jag skulle ta en dag och handla alla klappar och det passade ganska bra idag då jag ändå skulle iväg på Syjunta hos Rosa. Det blev en tur till Sollentuna Centrum och det känns som ett smart drag då det inte var speciellt mycket folk.

0 kommentarer: