söndag 30 oktober 2011

Familjedag

Igår hade vi en skön hemmadag. Jag städade badrummen och bytte sängkläder.  På fm spelade vi  melodikrysset hemma hos Johans föräldrar med Stefan, Camilla, Kollo och Ove. Temat var barn och Lovisa klarade två av frågorna och det var ungefär vad jag också klarade ;-)

När melodikrysset var över promenerade vi hem och Hanna fick sova middag medans jag passade på att vara ute i det fina vädret och gräva runt pallkragen med jordgubbsplantorna, håller på med projekt lägga plattor och det blir en väldans massa grävande innan jag blir nöjd. Efter en stunds grävande fick vi ett trevligt besök av min bror, Jenny och barnen på fika och jag tog rast. När de åkt kom Ove och hämtade oss med 4 hjulingen och vi åkte på kärran upp till Björkbacken för lite korvgrillning. Det är tur att barnen har en sådan bra farbror som föreslår och drar iväg oss för annars vet jag inte om jag packat väskan och gätt oss iväg.

0 kommentarer: