måndag 20 juni 2011

Cykeltur

Blev en cykeltur till Hummelsta och tillbaka och en pratstund med Rosa. Vi har lärt känna varandra genom barnen och lyckats pricka in båda mammaledigheterna något sådär lika. Men nu när jag jobbar och hon är inne på sina sista månader hemma så ses vi alldeles för sällan. Vi skulle ha syjunta hos Linda ikväll som blev inställd då hon och dottern var förkylda och när jag sprang på Rosa på Maxi så bestämde vi att vi skulle ses ändå och därav en väldigt spontan cykeltur. Tog 20 min dit och 18 hem, brände bra i rumpan i uppförsbackarna och det finns några tuffa längs vägen.

Imorgon blir det jobb i Stockholm och jag ska ta med Lillebror hem från Solna där han jobbar. Han kommer med hem för att fira Lovisa och snylta lite käk. Har förberett Chili con carne så i morgon är det bara att värma på och tillsätta bönor. Lite synd dock att jag inte hunnit testa Tortantobrödet min svägerska bakat idag och som såg så himla gott ut... men det blev ett köpt bröd från Maxi som får funkar lika bra.

0 kommentarer: