söndag 19 december 2010

Slut på helgen

och en ny arbetsvecka väntar. Ser fram emot jul och att få spendera tid med min familj. Helgen har varit bra och mysig (ganska skönt att vara inne när snön yr runt knutarna). Det har lugnat sig lite och jag hoppas det går bra att köra till jobbet i morgon. Johan har lovat att skotta ur mig ur garaget om det behövs. Han kan han :-)

Idag griljerade jag skinkan och det finns inget bättre än att få ta första skinsmörgåsen. Hanna har chockat och mofflat en hel skiva falukorv. Hon är så söt när hon äter och stoppar nästan in hela handen när hon ska stoppa in en bit. Det börjar sakta lossna för vår tjej som tror att allt är oätbart tills hon märker att det faktiskt smakar gott. Jag chockade också mig själv och gjorde ett storkok på korv, potatis, majs i lagom tärningar åt Hanna. Det var mums tyckte hon!

Hon har tagit sitt första steg idag, i något vacklande framåt lutande stil, hon går bra när hon har stöd från soffor, stolar och våra händer. Hon utforskar allt och lite till, Granen som kom upp redan i måndags har fått stå i fred men hon sitter gärna och leker med paketsnören.

0 kommentarer: