torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan

Gick upp lite tidigare än jag hade velat men det blir inte alltid som man tänkt. 7.15 satt jag och tjejerna och åt frukost, sedan var det "play time". Jag hade ett mamma/dotter samtal härom kvällen med Lovisa då jag har en 4½ åring som suger all energi ur mig och kastar sig före lillsyrran för att kunna sitta i mitt knä.... så vi hade ett lite samtal om att vi är fyra i familjen och att hon inte kan ha 100% egentid med mig utan ibland är hon med pappa och ibland leker bara hon och Hanna. Hur vida hon förstod vad jag sa är svårt att säga men det var i alla fall värt ett försök och i morse när vi ätit frukost så föreslog hon att vi skulle leka alla tre i hennes rum. Vilket fick mig att le. För det betyder att hon fattat galoppen. Vi hade en mysig stund alla tre. Jag och Lovisa planerar våran egentid och idag har det blivit tv-spel och lite pyssel.

I morgon är det äntligen julafton och en massa julklappar, inte till mig utan för mina barn. Jag har handlat alldeles för många klappar till mina barn ...

Hoppas ni får en fin jul med er familj!

0 kommentarer: