söndag 21 november 2010

Söndag, en vecka kvar tills 1:a advent

Helgens sista dag är här och ännu en lugn och skön helg är slut. Älskar mitt liv just nu. Jobbar i veckorna och är hemma med min familj på helgerna. Idag har varit en dag som alla andra förutom att vi har fått sova till åtta i två dagar och det är inte fy skam, antar att vi behövde sova alla fyra. Ganska sjukt att det gått så långt att jag ser kl åtta som sovmorgon, fast om man jämför med kl fem så är det sovmorgon. Då vi har olika tider i veckorna så har våra frukostar tillsammans denna helg varit mysiga. Tror att vi kommer få det bra i Mexico, skönt att komma bort och inte ha några måsten.

Efter frukost var jag och Johan upp på vinden och hämtade ner julgrejerna och eftersom huset har förvandlats till nystädat under veckan så har ljusstakar ställts fram för att stå och lysa när vi kommer hem från semestern. Vi nio tog vi lite rast och gick hem till Inger som höll på att avsluta julbaket och fikade, jag installerade skrivaren till hennes dator så nu hoppas jag att hon är nöjd och att den funkar som hon tänkt. När vi kom hem åkte Johan till Stefan och Camilla för att fixa lite med en dörr till deras tvättstuga och jag stekte plättar till mig och tjejerna.

Vi har börjat plocka fram resväskor och kläder inför resan, de närmaste kvällarna får gå till att stryka, laga och lägga upp lite kläder. Vårt mål är att få ned allt i två stora väskor även om vi har en till tjejerna om det skulle behövas. Vi får ha 15 kg + 5 kg handbagage för Johan, Lovisa och mig och 10 kg för Hanna. Två personer kan dela väska men den totala vikten per väska får ej överstiga 32 kg vilket jag kan förstå för de som jobbar som väskpackare. Sedan har vi två vagnar (som vi checkar in), en ryggsäck, en skötväska och Lovisas handbagage resväska. Jag kommer att ha Hanna i bärsele och Lovisas lilla resväska har ett dragrep och två öron som hon kan hålla om hon blir trött i benen och vill åka lite.

Vid tre åkte jag över och hämtade Inger och Lollo för att åka till Maddes mamma på ljusparty, när vi väl kom dit så dök Elsie Bodin upp, ibland är Världen bra liten :-) Nu sover tjejerna och jag och Johan sitter i varsin fotölj med ett glas rött, det kallar jag kvalitetstid.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för all hjälp med nya datorn, allt funkar hur bra som helst, och nu kan jag även använda skrivaren. Tack snälla, kram Inger.