måndag 11 oktober 2010

Bakelse

Phu, ännu en jobb dag avklarad. Känns nästan som man inte har varit från jobbet men ändå inte varit där på länge. Skum känsla. Dagarna fylls av möten med nya och gamla kollegor. Har mycket spännande saker framför mig och undrar hur jag ska få dagarna att räcka till. Fast å andra sidan varför stressa, jag ska ju ändå jobba 30 år till :-)

Det var riktigt fint när jag åkte hem idag. Blå himmel, solen på väg ner. Träden skiftade i allt från gult till rött. Det är sådana tillfällen man önskat att kameran var me. Fast det kanske inte är ok att stanna  på Ekolsundsbron och knäppa kort!? Jag tog in så många intryck det gick och jag får leva på den känslan.

Snart kommer Taina och Kia på fika. Det var hur länge sedan som helst. Taina köper med sig något gott och om jag känner henne rätt så är det något med grädde. Det är jag svag för :-) Vi har en gammal traditon att vi gick på kondis och fikade när det begav sig. Säkert 10 år sedan och då blev det alltid bakelser. Nu när vi snarare är hemma hos så brukar vi lyxa till det att köpa med. Kia har bott i Stockholm ett år eller två så det har inte blivit av att vi träffats, men nu har hon flyttat hem till byn.

Veckan har en massa roliga aktiviteter inbokade. I morgon är det spanska, onsdag luncha med Ulrika och seriestart för Grey's Anatomy, på fredag kommer några tjejer över.

Spänd över förväntan på dagis korten de tog idag. Jag och Lovisa har övat på att le fint. Som sagt det kan ha gått hur som helst.

0 kommentarer: