torsdag 23 september 2010

Kontorstid

Sitter i kontoret och sorterar papper från 1800-talet kallt känns det som. Har inte varit någon prioritet under sommaren. Räkningarna betalas och läggs på hög. Högen  kan också bero på att jag hade sönder hålslaget tidigare i somras (har skaffat ett nytt) så idag tar jag tag i saken. Jag ringer lite samtal, fixar lite här och lite där. Det mesta ska rensas ut och slängas. Lite saker ska upp på vinden och lite ska säljas på blocket. Lägger ut sakerna jag ska sälja här först så kan ni få första tjing. Det är konstigt hur man fungerar, har varit hemma snart ett år och har egentligen inte fått så mycket gjort men nu när det är en vecka kvar tills jag börjar jobba då kommer allt ifatt och man får lägga manken till för att få undan lite. Fast det är så jag funkar, bäst under press. Sjukt kanske men sant. Måste ha piskan på mig för att få saker gjorda. Typ ett E-18 lopp för att jag ska börja träna, En vecka kvar av mammaledighet för att jag ska börja rensa.

Vill gratta pappa som fyller år idag. Lovisa har gjort ett grattiskort och slagit in paket. Vi ses ikväll!

Önskar Madde och C:O en skön och trevlig resa till Tunisien. Lite avis på att de åker nu och att vi får vara hemma, men jag hoppas de får lite mysig familjetid med god mat och dryck.

0 kommentarer: