lördag 14 augusti 2010

Veckan som gått - sista semesterveckan denna sommar

Nog för att vi varit hemma i stort sett hela veckan så har den gått grymt fort och jag har inte hittat någon tid eller ork till att uppdatera er, så jag gör en summering av veckan, vår sista semestervecka tillsammans. Johan har varit inne både mån, tis o ons och tränat på morgonen och jag och tjejerna har pysslat hemma.

I tisdags efter rödbets kok och Johans A3 träning gick utflykten till Örsundsbro för att hälsa på Inga och Lars-Gunnar och spana in deras nya lägenhet som strategiskt ligger mitt i centrum. Mysig och hemtrevligt och Lovisa tyckte om alla kristaller :-) goda bullar serverades och jag åt en för mycket för jag fick ont i magen :-( jag måste lära mig att inte äta... Hanna trivdes bra i Ingas knä medans vi fikade. Vi gjorde ett snabbt stopp på mammas jobb och lämnade tillbaka en bok jag lånat och fick lite kaffe och en rundtur. Det är den fräschaste vårdcentral jag varit på och är bara några år gammal.

Onsdagen blev en tur in till stan för att tanka, handla mat och dricka för på kvällen hade vi gäster på knytis och vi hade grymt tur med vädret så vi satt ute tills det blev mörkt. Det ena paret packade in hund och tog bilen till stan och det andra paret cyklade till Hummelsta. Vi hade mycket att ta igen då vi inte ses så ofta med respektive och kvällen dominerades av geting jakt och misslyckad kaka/mat som visserligen var god trots missöden :-) Tjejerna var hos Inger och Björn och blev hem levererade runt niosnåret och efter lite mingel med oss så somnade båda tjejerna utan protester. Det kan jag kalla mönsterungar!

Blev ett glas för mycket rosé för tröttmössan inföll sig på torsdagsmorgonen. Jag hade nattskiftet och Johan frukostskiftet. När telefonen ringde vid halv tio så var det helt tyst hemma och jag hade tydligen somnat om, för det är typiskt att när en annan får ligga kvar så känner man sig mer vaken än om man går upp. Madde ringde och väckte mig men det var skönt att komma upp och äta lite frukost i lugn och ro. Johan och tjejerna hade gått till farfar. På em var vi ute i trädgården Johan klippte gräsmattan och jag trimmade och gödslade syrenhäck. Kvällen avslutades med en promenad runt Lundby och sedan säsongsstart av CSI Miami

Igår hamnade vi i varsin solstol och vilade medans Hanna sov. Blev lite mer påtande i trädgården på em och på kvällen åkte vi till Hälla för att hämta Johan A´s födelsedagspresent som levererats till butik. Vi passade på att äta på Max och göra veckohandlingen inför nästa vecka. Då är det Detox för mig som gäller. Rapport på det kommer senare.

0 kommentarer: