onsdag 18 augusti 2010

Tandläkaren

Idag var det tandläkaren på agendan och en ledig dag för Lovisa från Dagis. Hon hoppade upp i stolen innan sköterskan han in och stänga dörren och upplyste henne om att det minsann var kul att gå till tandläkaren =) det är väl att se till att borsta hennes tänder väl så hon slipper en massa hål och traumatiska upplevelser för då är det inte lika kul att gå till tandläkaren. Lovisa satt och diskuterade med mig på väg in om vad hon skulle få för grej när hon var klar, kanske en tatuering eller en liten sköldpadda var det hon kom fram till. Men det fanns varken eller så hon valde en rosa ring och en rosa tandborste. Besöket var snabbt avklarat och hon hade alla 20 tänder i behåll.

Har dragit igång projekt sova hela natten för Hanna som har hittat en ny vana att vakna varje timme mellan 23 och 05 vilket jag börjar tycka är lite jobbigt nu, men bra mycket skönare än den tillrätta läggande och buffande aktivitet vi gjort i natt men ingen byggde ROM på en dag så jag är fylld av hopp och tilltro till att jag ska få ordning på detta. Men idag har det varit tröttmössa på och inte ett dugg vettigt har blivit gjort. Men jag kan bara säga "good for me" för  jag har äntligen kommit ner i varv och känner ingen ångest eller stress för det som inte blivit gjort. Extra skönt är det att få bekräftelsen från en god vän som sett detta <3 Jag har insett vad lyckligt lottad jag är för att ha mina vänner och det gäller bara att påminna sig själv om det ibland. Även att säga det till sina vänner :-)

0 kommentarer: