fredag 27 augusti 2010

Mot Stockholm

Idag är det Stockholm som gäller för hela slanten. Vi ska till Sigtuna på lunch och träffa Helena och Alfred. Det var snart över ett år sedan vi var där. Brukar åka dit varje sommar och besöka något slott eller strosa på gå gatan nere i centrum. Ska bli kul att se hur stor Alfred har blivit och nu är även Hanna road av att vara med och leka. Min meny är frukt + grönsaker idag. Så jag tar med en påse wokgrönsker som jag kan steka på. Mums!

På em är det möte med chefen och planering för en after work med min ledarskaps grupp (vår tur att fixa aktivitet) sedan lite fika med kollegorna. Ska bli kul att ta med tjejerna. Lovisa gillar att följa med till mitt jobb men vilket barn gör inte det :-)

Tanken var att vi skulle ta med mat hem från Vita Elefanten och äta med Ove, Jessica o Ludvig men nu fick jag ett sms av Johan som beställde soppa i kväll. Han är nog den enda i Enk som inte gillar asiatisk mat hihi. Så nu får vi se om Soppa med brytbröd passar familjen över ängen.

På lördag kommer Johans kusin Lasse med Linda och My på besök. När jag, Inger och tjejerna var där i somras så jobbade Linda. Men nu så har vi fått till ett datum som var ledigt. Hon har börjat nytt jobb så jag är spänd av förväntan av att höra hur det gått......

På söndag börjar Street Feet och denna termin börjar även Alva att dansa. Kul för tjejerna! Är det fint väder blir det nog Sensommarfest på Motorgården på em.

0 kommentarer: