fredag 13 augusti 2010

Getingfångaren

Nu har jag letat fram vår getingfångare för det går inte att sitta ute. Det borde finnas ett getingbo i närheten men vi har inte hittat något. De är inte direkt någon större fara då de mest är sega och flyger omkring men jag till inte att tjejerna ska få en massa stick. Ser redan några som simmar i saften. Har haft en lugn stund med mitt kaffe och min bok. Johan tog en promenad med tjejerna och drack kaffe hos sin pappa. Det blir en lugn semesterdag hemma i solen. Har laddat maskinen med sängkläderna och lagt grästrimmern på laddning så det blir nog lite trädgårdsarbete i em. Börjar få lite fason på växtligheten och det börjar bli riktigt fint. Vi tänkte önska oss växter och buskar i födelsepresent i år. Har inte bestämt mig om jag ska välja växter eller om den som handlar ska få välja något som den tycker är fint. Jag gillar idén att det blir en rabatt som många varit delaktiga med att skapa. Men risken är att det blir växter som inte trivs tillsammans och de dör. En sockertopsgran har vi dock redan önskat oss.

0 kommentarer: