söndag 29 augusti 2010

Fas 3, Ladda om! Dag 11-15

Nu har jag klarat av tredje fasen och kan summera det hela med ÄNTLIGEN! Mycket slit för lite möda kan tyckas och det har varit stunder jag funderat på vad jag gett mig in på. Men jag är ingen som ger upp så nu äntligen är jag klar. Målet var en utrensning av gifter och slaggprodukter och en effekt av kuren blir ju att kilona rasar. 5 kg och 3 cm på midjan. Så nu är det bara att fortsätta med mycket frukt och grönt till ordinarie mat och en massa motion så ska vi nog hålla detta :-) har några kilon kvar tills jag är nöjd.

Något som var bra med denna kur är att det har varit mat jag lagat och grönsaker/frukt/bär jag mixat och det har gjort att man fått en helt annan syn på mat och hur mycket skit man igentligen äter...

Denna vecka har menyn varit
Dag 1: Frukt, hur mycket du vill och av valfri sort. Ät som de är, i fruktsallad, som smoothies eller soppa. Tips: Avokado, tomater och paprika är botaniskt sett frukt liksom alla bär.
Dag 2: Frukt + kokta, råa eller wokade grönsker, eller en sallad.

Någon som blev sugen att testa så hittade jag denna detox i ToppHälsa tidningen
Dag 3: Frukt + grönsaker + 2 dl råris
Dag 4: Frukt + grönsaker + 2 dl råris + 150-200 gram fisk eller kyklingbröst.
Dag 5: Återgå till vanlig matlagning (förhoppningsvis nyttigare)

1 kommentarer:

hundra tretton sa...

Inspirerande tips. Tackar!