fredag 4 juni 2010

Trädgård

Nu händer det grejer må jag säga och det beror inte på något speciellt utan att jag själv börjar ta tag i saker, blir så trött på mig själv att det ska vara så trögstartat. Har påbörjat Projekt Trädgård som jag tänkt dela med mig till er. Bilder kommer allt eftersom det händer lite.


Första steg var att beställa lite jord då vi har kompakt kalkrik lerjord vilket är alla ogräsblommande otygs paradis, dock inte mina fina blommor som bara dör. Sagt och gjort, jag beställde 3 kubik jord på storsäck igår. En planteringsjord som bestod av hästgödselkompost, torv, sand, lera. Detta ska jag jordförbättra mina rabatter med. Två säckar var toppdress bestående av 40 % kompost och 60 % sand till gräsmattan som är så hård som asfalt på vissa ställen och det är främst runt altan och polen som ska fixas.

0 kommentarer: