lördag 5 juni 2010

Vilken Lördag!

Har väl aldrig trott att dagen skulle bjuda på så många spontana aktiviteter. Behövde desperat en lekkompis till Lovisa i morse då vi kl. 9 redan hunnit spela Bingo, fika, och Lovisa hade packat en väska för att ta med till pappa som vi skulle åka till kl. 14 och minst fem gånger frågat när vi skulle åka ...... suck tänkte jag och såg mina planer gå upp i rök. Att ha en 4-åring full med inspiration och vara en mamma med en massa inspiration som inte innefattar att leka gå inte ihop. Johan hade redan åkt in till stan för att jobba så jag ringde bror för att kolla deras planer då han är själv med tre barn sedan i torsdags.

Min bror är den bästa pappan jag känner då han är så duktig med barnen. Johan läste just det jag skrev och undrar hur jag ska ta mig ur denna :-) är inte jag den bästa pappan och det är han till sina barn men det är inte det jag menar, Johan gör ett toppenjobb när jag inte är hemma men är vi hemma båda två så är det jag som tar hand om dem, fast det gör jag så gärna även om jag är grymt less ibland.

Det visade sig att Per var på väg till pappa och kom förbi och tog Lovisa med sig. Me like :-) avlastning är guld  värt då Lovisa är grymt krävande..... min älskling :-) Lovisa blev överlycklig och hon är ju inte precis dum för sin ålder. Vad bra mamma då kan du greja utan att du behöver tjata och bli arg på mig..... *ler* sötunge


Jag spenderade tiden med att snygga till vid ena sidan av altanen. Super nöjd!


Ove ringde och undrade om Lovisa kunde följa med honom, Jessica och Ludwig till Busborgen så när Johan kom hem efter lunch blev det en snabbvisit till Pappa och Agneta för att hälsa på och hämta Lovisa. Fick hem en trött men glad tjej fast jag undrar om inte jag var minst lika glad som fått en massa gjort :-)

0 kommentarer: