onsdag 9 juni 2010

Gladast är nog jag, hur stolt kan man bli?

Hanna vände sig från rygg till mage idag
för egen maskin

Det händer massor i hennes utveckling just nu och det är så kul då hon varit lite passiv. Sitter bra med stöd av mina händer eller i barnstolen. Hon jollrar och har börjat göra bubblor med sitt saliv. Äter 2-3 grötmål, smakportionerna kämpar vi vidare med och nya smaker blir hon mest arg av när jag ger henne :-) välling går bättre och bättre och fick nog i sig 30ml innan ersättningen nu ikväll. Amningen är ett avslutat kapitel och var nog ett beslut av oss båda, hon ville inte ha på dagarna och på nätterna kunde det bli snuttande varje timme. Att sluta amma på nätterna gick bra och jag stoppade i nappen eller gav lite vatten och hon somna om, fick första målet kring 05. Men den senaste veckan har det blivit 2-3 nattmål och min tolkning är en tillväxtperiod och att hon får i sig lite för lite på dagarna så nu kör vi en klunk vatten och lite vyss i mammas famn och har funkat jättebra i två nätter. Däremot så har hon börjat vilja komma upp efter morgonmålet och jag är som en zombie, i morse låg båda tjejerna hos mig vid 07 och hade mys medans jag somna så fort jag blundade och jag tror att Lovisa sa åt mig minst 10 ggr att sluta snarka hihi. 07.20 gav jag upp och gick upp.

0 kommentarer: