söndag 30 maj 2010

Morsdag

Inge frukost på sängen men en välbehövd sovmorgon då tjejerna sov hos farmor och farfar. Det var första natten som Hanna sovit borta och hon var nog inte helt tillfreds av att mamma var borta men jag tror att det kan ha varit lite mycket folk, lite hunger och lite övertrött.....

Det blev en liten vinst på morsdagspresenten som bestod av en Harry Boy. Mycket pengar i omlopp i helgens travfest och det är kul att ta del av den kakan :-) Nu kan jag gå och köpa den där väskan jag spanat in.

Morsdag har vi spenderat hos Johans mamma och det började med kaffe och jordgubbspaj när vi hämtade tjejerna i morse. Lovisa hade avslutning på sin dans och det var showkläder på för sista genrepet, så det var bara att vara en ansvarsfull förälder och hålla sig lugn på festen för att ta sig in till stan nu på morgonen. När vi kom hem från dansen så var vi in och vände för att gå tillbaka för tacobuffe till lunch. Till efterrätt blev det jordgubbspaj och glass. Eftersom kaffe och tårta skulle dröja en stund så gick vi hem och slappade. Johan hamnade framför TV:n och jag i en solstol. Lovisa ville tillbaka till farmor för att inte missa Patricia som hon hoppades skulle komma och jag hörde ända hem i från min solstol hur de stojade och hade kul när de väl kom ut. När kaffet var kokat ringde telefonen och vi packade i Hanna i vagnen och gick tillbaka. Fanns inte riktigt plats för någon kvällsmat så det blev rester från festen vilket inte var helt fel. Känner mig dock hurtig då det blev en cykeltur runt Lundby och några kalorier mindre måste det ha blivit för jag var helt slut. Efter en välbehövd dusch tog jag Lovisa och Hanna med i badet för lite lek. Nu sussar alla och jag ska trä på mina rensar hanskar och umgås med vissna maskrosor ute på uppfarten...

På återseende!

1 kommentarer:

Anonym sa...

hur mycke vann du då ?