söndag 23 maj 2010

Dagens äventyr, koka vatten på grillen

Fick en del gjort men blev avbruten av ett åskoväder som lämnade ett 2h långt strömavbrott efter sig och det kan ta andan utav den mest energiska. Tyst, lugnt och skönt... Men jag som inte var klar med det jag höll på med och allt blev fel... Har en massa städning kvar.... Suck.

Det slutade med att när Johan kommit hem efter ovädret och strömmen fortfarande inte kommit tillbaka så hamnade vi alla fyra i våra sängar och sov lite middag. Så dök Ove upp i dörren.... inte får man sova ifred heller :-) han for hem efter nescafe då det är klart att man blir kaffesugen när man inte kan koka kaffe. Vi fyllde en kastrull med det sista vattnet och startade gasolgrillen... det tog dock sin lilla tid och precis när Johan for ut i regnet för att hämta vattnet så kom strömmen tillbaka och vi fick oss ett gott skratt. Blev dock inget nescafe utan vi bryggde en panna och gissa om det smakade gott :-) Strömmen försvann några gånger till under em men inga lika långa perioder och jag passade på att göra en handling och hälsa på min mamma för en kopp kaffe innan middagen och sedan jag kom hem så har strömmen varit här.

Vårt modem la av.... suck igen. Så nu har jag letat fram vårt mobila bredband och surfar för jag vill kolla vad som händer i världen, man kan ju missa något kul.

0 kommentarer: