fredag 28 maj 2010

4-årskontroll och fest förberedelser

Sitter med en kopp Te och tar det lite lugnt innan det är dags att krypa till kojs. Johan var riktigt fredags trött och somnade framför TV:n till Så ska det Låta.... Dagen har varit lugn men innehållsrik. Natten var lång med två matmål och en bajsblöja och mycket stånk och stön så jag var helt färdig när Lovisa kom kl. sju och ville ha välling vid TV:n, sagt och gjort hon fick en flaska och jag somna om och fick en väldans fart nästa gång hon dök upp för kl var åtta och nio hade vi tid hos Maj-Britt för 4-års kontroll. Det tog nästan 50 minuter och det kan jag tycka är lite väl långt och hon ledsnade för det var så mycket saker som skulle göras, hon passerade syntest men hörseltestet blir det ombesök efter sommaren. Hon hörde inte den högsta tonen och beror troligtvis på att hon var täppt och nyligen haft öroninflamation. Hon har blivit 107 cm lång och vägde in på 17,5 kg. Jag la märke till att hon dragit ifrån bra på längden när hon hoppade i hoppborgen på MAX härom dagen, långa ståtliga ben stack fram under jackan :-)

Annars så har det planterats blommor, bakat två sorters minipajer, rensat lite i trädgården och gjort Tunnbrödsrullar med lax och wasabi. Haft Stefan, Camilla, Inger och Björn på kaffe och smakprov utav pajerna och hälften hade den ena som favorit och den andra hälften den andra så det är väl tur att jag gjorde en med fetaost/oliv och den andra med skinka så att det faller alla i smaken. Jag tyckte fetaost/oliv blev dundergoda och fick hålla mig för att inte ta fler hihi. Vore ju tråkigt om det tog slut innan jag han bjuda på dem.  

0 kommentarer: