söndag 4 april 2010

Stolt mamma

Igår var vi hos svärföräldrarna och firade påsk med den traditionella påskmaten, det smakar lika gått varje gång man äter första gången så att säga, äter man samma mat i dagarna tre så blir det lite tråkigt. Som på julen. Lovisa var jätteduktig och lekte bra med kusinerna. Hon åt upp all sin mat och det var just inget tjat eller tårar. Det är så man blir riktigt stolt och jag märker att genom att jag ändrat min attityd så har det blivit avsevärt lugnare.

Idag har jag varit till Hummelsta och hjälpt Rosa och trä tråd i min sysmaskin.... tihi. Hon hade en från á la 60-tal och ansåg att min var för high-tech och det må så vara, hoppas det blev några gardiner till Eriks rum som för övrigt har fått fondtapet i CARS och det vart asbra tycker jag. Längtar tills jag också kan börja med tjejernas rum.... den som lever får se känns det som just nu.

Lunchen spenderade vi hos min mor med lite påskmat och kalkon. Vi gick om varandra för Per och Jenny skulle på Alice´s Namgivning idag så de tjuvstartade lite innan oss. Grabbarna kryper för fullt och utforskar det mesta och jag blev väldigt populär när jag gav Liam några vindruvor i en burk =).

På eftermiddagen åkte jag med svärmor till Brobygård och tittade på en hatt-utställning. Riktigt fina men väldigt dyra. Skulle vara kul att få bära en sådan kreation någon gång. Vi fick med oss några nya ljus med hem för att piffa upp lite ;) 

För övrigt har jag försökt försköna lillan på bild för tackkorten till dopet idag och det är lättare sagt än gjort. Hon vill inte riktigt ligga still.


0 kommentarer: