måndag 29 mars 2010

Helgen

Då var det åter vardag och lugnet efter helgen har lagt sig. Fick sova sju timmar i sträck i natt men känner mig inte ett dugg utvilad.... kan det vara tidsomställningen kanske eller att Lovisa väckte mig kl 7. Är i alla fall sänkt idag och känner mig helt utmattad. Dricker en välbehövd kopp kaffe och känner för att skriva av mig lite här. Har haft bloggtorka de senaste veckorna men det är väl som allt annat det går upp och det går ner.

Om ni har några fina bilder från helgen så får ni gärna maila dem =)

DOPET
Jag hade förberett allt inför dopet under veckan så att lördagen inte skulle bli så stressig. Tiden har en förmåga att rinna iväg och dukningen var som sagt klar. Vaknade som vanligt av stora tjejen som kom in vid halvsju tiden och jag gick upp och mös med henne i TV soffan. Halv åtta tog jag mina stavar och gick ut för en rask promenad. Det var riktigt uppfriskande och precis vad jag behövde för att ladda energi för en lång dag. Tog en dusch och fönade håret så det var klart. Jag matade Hanna och vi tog en promenad över till Johans föräldrar och för att träffa Maria en stund som är Gudmor till lillan. Hon har varit bortrest i 2 veckor och vi gick i genom lite detaljer inför dopet. Gav Hanna en liten slurk till och for in till stan för att köpa en under kjol vilket jag helt hade glömt bort. Jag hittade en svart underklänning på Lindex som var perfekt och den kommer nog till användning fler gånger. Vi åt varsin korv med bröd och bytte om för att åka till kyrkan. Vi hade dubbel dop med Oskar fem månader som kommer från Hummelsta och hans storasyster Wilma på drygt 2 år röjde runt så Lovisa som jag trodde skulle fara omkring var förvånansvärt lugn. Hon har blivit så stor och duktig vår Lovisa. Hon hade självklart fått lite uppdrag att torka av dopvattnet på Hanna med servetten och att tända ett ljus med Maria. Hon satt till och med och sjöng ur psalmboken när det var dags att sjunga =). Hon härmade våra ljud, vilket hon gör hemma när vi lyssnar på musik. Hon har livlig fantasi och hittar på många egna sånger både svenska och engelska. De engelska blir mest att hon hittar på ord som låter som engelsk uttal. Häftigt att de lär sig språk genom att lyssna hur vi pratar. Dopet gick snabbt och jag har inte ett minne av vad prästen pratade om. Man lyssnar mer när man sitter som åhörare. Älskade Therese som sjöng karlavagnen så vackert på Lovisas dop hade genrep och föreställning av Jesus Christ Superstar i helgen och kunde inte vara med så jag läste en dikt till Hanna, vilket bara de på första rad hörde men det är tanken som räknas.

DOPFIKA
Klockargården var bokad så vi begav oss knappa milen på skitvägar ut till Teda församlingshem där min faster och farbror förberett så fint med smörgåstårta och kokat kaffe. Vad otroligt smidigt allt gå när man har hjälp. ♥ Ni är guld värda, Tusen Tack!!! ♥ . Vi hade några sista minuten avhopp vilket man alltid får men alla borden jag dukat användes även om det inte var fullt vid dem. Temat gick i vitt och råsa och jag tycker det blev fint. Smörgåstårtan gick åt som smör i solsken och det är kul att Ingas tårtor är sååå uppskattade. Till kaffet fick vi den berömda nougat tårtan som är jätte god och jag tog två bitar... vilket märktes på kvällen, jag såg ut som en ballong om magen. Det har blivit lite för mycket gluten i helgen så jag har bestämt mig för att ha en gluten/bröd fri vecka för att komma i balans. Loise och Maria hjälpte till med presentöppningen och det gick smidigt tycker jag. Dock var Lovisa och medhjälparen Victor väldigt ivriga på att öppna men tjejerna lyckades hålla koll på alla presenterna. Det blev ett bra avslut på det hela och alla begav sig av samtidigt. Våra snälla föräldrar och syskon hjälptes alla åt och röja och återställa lokalen vilket gick otroligt fort.

FÖRETAGSGALA
Vi for hem och lämnade med varm hand av barnen till min mamma som ville vara barnvakt åt tjejerna. Hanna är otroligt lätt att ha att göra med. Mamma matade henne kl. 18.30 med den mjölk jag pumpat ut och hon somnade en timme senare och sov ända fram till kl.03. Vi åkte in till stan och jag hade bestämt mig för att köra vilket kan vara lite tråkigt men jag lovar att jag tyckte det var ett bra val på söndagen när Lovisa kom kl. 06 som vanligt och lika glad som hon alltid är på morgonen =) Jag hade dock inte koll på klockan så när den var 08.10 som jag trodde så var hon egentligen 09.10 och Lovisas dans börjar halv tio. Behöver jag berätta att jag hoppade snabbt ur sängen och i mina kläder. Nog om detta jag skulle skriva några rader om galan vi skulle på. Johan och grabbarna på Gymmet hade blivit nominerade till årets komet så vi respektive var medbjudna på företagsgala med Walmans Salong på Turné. Vi samlades och tog en fördrink på gymmet och fortsatte med en till fördrink nere på idrottshuset där tillställningen höll till. Vi minglade och träffade en del bekanta. Kul att träffa på Åsas vän Sara som väntar sitt första barn, hon såg oförskämt fin ut! vi fick god mat och det blev många glada skratt kring bordet. Killarna tog inte hem priset men det var kul att de blivit uppmärksammade och vi fick oss ett asgarv när herrarna Abelsson och Henriksson presenterade sig på storbilds tv:n förinspelade video-klipp hade gjorts på alla nominerade i alla kategorier och det var bra för hälften av företagen hade man ingen aning om att de existerade. Priset för årets komet gick i stället till brorsans barndoms kompis Gustav på Larsson Entreprenad AB vilket jag tycker är jättekul. De har växt sin omsättning med 10 ggr 2009. Hela familjen var samlade och det var kul att se Erik, Ulrika och Kristina. Min kväll slutade efter showen som var klar 22.40 och jag åkte hem och löste av min mor som såg tröttre än tröttast ut. Tufft med dop och sedan ta hand om energi slukaren Lovisa =) Jag hade två bomber som höll på att spricka så det var akut mjölk pumpning som gällde för mig innan jag fick sova. Hade en bra pratstund med mamma innan hon for. Är inte alltid man har tid att prata när man träffas då det är barn som tar all uppmärksamhet men vi pratar mycket ledarskap och coaching när vi får lite tid över. Vi tänker otroligt lika och stöttar varandra.

Kram till er alla

0 kommentarer: