söndag 21 mars 2010

Frustrerande

Frustration är det jag känner över veckan som gått. Lovisa, Lovisa mitt kära barn att du kan gå mig så på nerverna..... Har fortsatt med att uppmärksamma henne när hon gör bra saker samt att jag börjat uppmana henne till att tex hänga upp ytterkläderna och förbereda inför läggdax, som bada, borsta tänder, lägga fram kläder till nästa dag etc. Och det har gått ganska bra men så fort jag säger att hon gjort något bra så kontrar hon med något "hon vet hon inte får göra" och jag antar att det är hennes sätt att bearbeta den uppmärksamhet hon får för att se vad gränsen går. Att testa gränser ingår i barnens utveckling och det är så barn gör för att lära sig inom vilka ramar de kan agera, alltså inget konstigt med det. Men det är jättejobbigt. Hon nöjer sig inte heller med att jag ger henne mer tid tillsammans hon vill ha all tid så jag får ingenting gjort vilket gör mig galen, inte blir det bättre av att man får höra det av mannen också som tycker att lite mer borde jag klara av..... han fattar fortfarande inte grejen med att vara hemma med barn... fick en liten glimten i ögat förfrågan av min kollega om jag inte saknade jobbet och ville komma in och köra ISO 9000 revison i höst och jag tänkte faktiskt kolla möjligheten att gå in och jobba en vecka för att ge över ansvaret till min kära man. Det kommer att bli som semester för mig även om det är ganska krävande att göra en process assessment som vi kallar det på "kvalitétsspråk". Kan lova att Johan inte kommer att säga det samma. Vet ej dock om det går eller om systemet tillåter mig att avbryta föräldraledigheten ( amerikanska multinationella bolag är inte så smidiga). Hur som haver så har helgen varit bra och jag njuter av min egentid vid datorn =).

1 kommentarer:

Lycklig fru sa...

Jag kommer att tänka på vad min mamma brukar säga... "har man barn, har man mer". Väldigt sant.
Hoppas att det vänder snart.