tisdag 30 mars 2010

Dekorera påskriset

Handmålade ägg tycker jag är fint att dekorera påskriset med till Påsk och ett perfekt pyssel för barnen. Kommer ihåg hur jag gjorde det med mamma när jag var liten.

Du behöver:
ägg (okokt)
nål
vattenfärg
tråd

Gör två små hål på vardera sida om ägget och blås ut innehållet. Du får blåsa ganska länge och det går lättare om du gör hålet lite större.

Måla ägget i valfritt mönster, sätt klistermärken alt limma på dekoration (decupage).

När ägget torkat trär du på tråd runt en avklippt tandpetare och sticker ned det i ägget. Dra sedan upp tråden och tandpetaren fastnar innanför.

Förvara äggen i en äggkartong tills nästa påsk.

1 kommentarer:

Dalkullan Penny sa...

Åhh vad smart, det ska jag testa imorgon med min son. Har aldrig gjort det förr, men jag hoppas jag fixar det ändå =)

Nu ska vi också påskpynta :D