söndag 10 januari 2010

Matdax

Lämnade Man och minsta dottern hemma idag och åkte in själv med Lovisa till dansen i morse, mycket pyssel är det för att få ihop allt. Ställde klockan på 8.15 för att hinna gå upp fixa iordning mig, äta frukost och amma Hanna. kl.9 hämtade jag Lovisa hos farmor och farfar då hon sovit där inatt. köra in till dansen som börjar kl. 09.30. I dag var det också medtagning av scen kläderna så vi fick snabbt hoppa in i ett omklädningsrum och byta om. Piratkläderna bytte de själva om och det hade gått bra. =)

Någon av er mammor/pappor som läser min blogg som vet hur mycket 4-veckors bebisar äter. Jag har pumpat ut mjölk två gånger och får totalt ihop 60-70 ml. Tycker det verkar lite men hon verkar nöjd efter att ha tagit flaskan idag.


4 kommentarer:

Madde sa...

Ja det är en del pyssel. Jag kan hålla med om att det verkar lite för att ha pumpat två gånger, men är hon nöjd så är det väl bra :)

KRAM

Sofia sa...

M, det var 60-70 ml per gång. =)

Madde sa...

Jag tänkte väl, för det lät otroligt lite. Så lite fick jag ut när jag slutatde amma B :)
Det var det där med totalt som förvirrade :)

Åsa sa...

Ja Fia det låter lite, men keep up the god work och fortsätt så ska du se att det kommer öka. Ett tricks är ju att pumpa samtidigt som du ammar, då brukar man få ur mer. Lycka till!
Kram kram