måndag 11 januari 2010

Förberedelser

Båda tjejerna sover, kläder inför morgondagen framtagna och skötväskan packad. Allt som går att fixa inför nästa dag är nästan ett måste för att morgonen skall flyta på, risken att jag och Lovisa ryker ihop då hon varken lyssnar eller vill göra som jag vill så underlättar det att jag inte behöver springa runt och leta grejer eller fundera på vad jag själv ska ha på mig :-) Nu ska man upp och iväg för Lovisa kommer gå på dagis fyra förmiddagar i veckan från 08.45-12.30. Det kommer att göra henne gott då hon är fruktansvärt understimulerad med en mamma som har en liten att ta hand om och som inte orkar hitta nya sysselsättningar och ge 100% uppmärksamhet hela tiden...

I morgon blir det en tur till storstan, läs Stockholm, då jag är less på att vara utan varukorg till min nyköpta vagn. Att få den hemskickad med postförskott var inget de ville göra. Jag passar även på att träffa Linda och hennes Elvira och åka till Stinsen och inhandla Patricias födelsedagspresent då jag vill köpa något som inte finns  på HM eller Lindex. Vår stad har inte så bra eller roligt utbud till barn och det blir lätt samma/lika allt för ofta. De har bra barnaffärer i Stinsen och jag hittade även endel bra julklappar där. Maria ska hämta Lovisa på dagis så jag slipper stressa hem, är väl inte allt för populärt om man frågar om hon kan vara kvar lite längre på dagis för átt jag ska ut och nöjesåka första dagen :-)


0 kommentarer: