lördag 5 december 2009

I väntans tider...

Finns det något värre än att gå i väntanstider och inte ha någon ork över. Ligger mest och tycker synd om mig själv, magen är spänd och värker men inte några värkar av betydelse som talar om att det är dax... suck. Dagen har flytit på, Lovisa vaknade i ottan vilket gjorde att jag fick en massa gjort på morgonen. Vi var över till Per & Jenny i väntan på att godisstoppet skulle öppna. Alva hade sovit hos sina kusiner Tindra och Wilmer så Lovisa roade grabbarna tills Alva kom hem. På godisstoppet fick Lovisa en guldpeng och valde två stora chokladmynt á 5kr st vilket hon har en halv peng kvar. Ingen godisråtta här inte. Allt annat godis spottar hon ut, få se hur länge det varar. Socker är ju annars något som det finns så det räcker i allt. Själv har jag kanske ätit 20 bitar av Johans godis (inga goda godisar) och mår illa så någon godisråtta har jag inte varit denna graviditet. Johan var på den årliga middagen med gym-instruktörerna igår och Lovisa och jag skulle kolla på Idol men hon föll på mållinjen och ville gå och lägga sig utan saga kl åtta så jag hade det lugnt och skönt och vilken skräll på idol. Kalle är nog den som utvecklats mest men jag trodde aldrig att det skulle räcka ända fram. Erik och Tove var självklara så nästa fredag är jag bänkad framför TV:n för att se den spännande finalen. Min stora idol i programmet är annars Peter Jihde, han skulle få min röst som bästa programledare :-). Ikväll har jag det lika skönt för Johan och Fredrik skall smita ner till Stare Lounge och kolla på fotboll. Jag är ändå inget roligt sällskap och ser gärna själv på någon romantisk film :-) få se vad det bli, har några inspelade på boxern. Roade mig med att försöka ta lite kort igår som ni kan få se.

1 kommentarer:

Dalkullan Penny sa...

Ja det är svårt att finna ork ibland när det börjar närma sig. Men det blev fina kort i varje fall =)