onsdag 2 december 2009

Fullmåne

Är den någon mer än jag som blir påverkad av fullmåne?? Vet inte hur många timmar jag fick sova i natt men jag var fruktansvärt trött i morse när Lovisa kom smygande. Det verkar som lillen i magen också var orolig och jag tror på fullaste allvar att det var månens dragningskraft som fick bebben att flytta rumpan från höger maghalva till vänster maghalva. Det kanske inte låter som någon stor grej men för er som också haft barn i magen vet vad jag pratar om. Det finns ingen plats kvar för sådana utsvägningar. Lovisa som också brukar vakna och ha svårt att somna om vid fullmåne hörde jag inte ett knyst ifrån på hela natten, skönt för henne. Pratade med brosan idag och där hade hela huset stormat med tre små nattugglor, inte allt för kul. Jag kanske har varit en häxa i mitt förra liv för jag tror på övernaturliga saker och har ett sjätte sinne, vilket kan vara lite skrämmande ibland när man känner på sig saker som slår in. Hörde också att fler söker sjukvård under fullmånde så nått skumt är det med den finna runda bollen på himlen. Kram Sofia

1 kommentarer:

Madde sa...

Otroligt nog sov jag bra inatt, men patricia kom överknatandes redan kl 23,30..lite väl tidigt, men men. Bianca sov hela natten, så hon verkar inte direkt vara berörd. Hoppas att du får sova bättre i natt. KRAM