söndag 6 december 2009

Fika x 3

Det har varit en bra dag idag och jag sov riktigt skönt natten till idag och känner mig utvilad. Lovisa sov 11½h så hon kom också upp som en solstråle. Dagen har varit i fikans tecken och nu är jag helt slut :-) Efter att haft en ganska stor värk innan frukost började jag planera in hur vi skulle lösa pusslet hemma om det nu äntligen var "time"... men det kom inget mer så efter att vi ätit frukost tog Johan sin morgonpromenad med sin mor och jag hade energi som en duracellkanin och stökade undan frukost, dammsög och plockade tills det var dax att åka in med Lovisa till "Street Feet". Idag fick vi smita in bakvägen via receptionen då det var Pepparotsbuggen och det var bara spännande tyckte Lovisa. Medans hon dansade gick jag in och fördrev timmen med att kolla in dansen och det var många duktiga dansare :-) konferenciern skötte sig också galant. När Lovisa dansat klart så spanade vi in dubbelbuggen innan vi åkte till mammas 55-års bjudning och mötte upp Johan som hade med sig presenten. Nyfiken kolla in här. Det var fullt hus och god mat. självklart hade jag Johans matdosa med mig som mamma fyllde upp :-) då var det en sak mindre att tänka på. Anette var barnvakt och kom förbi med charmtrollet Selma vilket är hennes 10:e barnbarn. Jobbigt för David att skaffa fem barn för att mamma ska slå det hehe. Klockan två bar det av till Gulkremlegatan och tjejfika och Lovisa som tryckt i sig 1½ banan ville ha vispgrädde och päronsaft till fika. Hon slevade nog i sig 2 dl utan problem och en pepparkaka. Efter 1½ timme ville madame åka hem. klockan 17 stod Andreas Svensson och Josefin på trappen och dagens fika nr 3 gick av stapeln. Kul att äntligen träffas då de flyttat hit från Skövde och landade med sina hästar 5km från oss. Ja ja, bara för att man bor nära behöver det inte betyda att man träffas ofta... Lovisa som fått en pannlampa av sin farmor så att hon ska se när hon ska gå hem och öppna adventskalendern på kvällarna begav sig ut på ägorna för att öppna sin första adventskalender vilket visade sig vara två kalendrar. Men fröken åt 2 av de 12 chokladbitarna och bjöd på resten. Hon var spänd av förväntan och upplyste sin far att hon minsann aldrig hade öppnat en adventskalender någonsin så detta är stora händelser i lillans liv *ler* Kram Sofia

0 kommentarer: